School of Ideas

Uniwersytet SWPS


w rochacka

Strateżka designu i współzałożycielka, wraz z Magdą Kochanowską, firmy doradczej DESIGN PROVISION. Realizuje projekty w obszarze budowania strategii, zarządzania designem, projektowania usług oraz edukacji – zarówno dla firm komercyjnych, jak i organizacji sektora publicznego. Doświadczenie zawodowe zdobyła m.in. w brytyjskim Design Council w Londynie. Obecnie pracuje pomiędzy Warszawą, Europą i São Paulo. Współtworzy inicjatywę The Spirit of Poland, która promuje polski design i przedsiębiorczość, głównie poza granicami kraju – od 2013 roku w Brazylii. Wraz z Alessandro Gagliardi jest współzałożycielką ThinkDO Studio, które realizuje projekty w zakresie promocji kultury oraz produkcji scenograficznej.

W mojej codziennej pracy poruszam się pomiędzy biznesem na poziomie dużych korporacji, organizacji sektora publicznego, niekiedy MŚP a oddolnymi inicjatywami projektantów, jak np. The Spirit of Poland oraz edukacji uniwersyteckiej - zarówno na Wydziale Wzornictwa warszawskiej ASP, jak i na Uniwersytecie SWPS czy w School of Form. Uważam, że takie dosyć szerokie spektrum działań umożliwia mi, po pierwsze – za każdym razem uczyć się czegoś nowego, poznawać nowych, ciekawych ludzi oraz, po drugie – zdobywać zróżnicowane doświadczenia zawodowe, które staram się przekładać na kolejne projekty, na pierwszy rzut oka niekoniecznie mające ze sobą dużo wspólnego. School of Ideas, według zamysłów organizatorów, ma dawać studentom pole do takiego szerokiego spojrzenia na kreatywność oraz zarządzanie nią, ma być okazją do spotkania praktyków, którzy na co dzień mierzą się z konkretnymi wyzwaniami i którzy są chętni do dzielenia się doświadczeniem oraz ma być przestrzenią do eksperymentowania. Jestem przekonana, że jest to idealne miejsce dla tych, którzy są otwarci na naukę nieszablonowego sposobu myślenia oraz chętni do praktycznego działania w kulturze i biznesie.